Aplinkos pažinimas ir tyrinėjimas mažo žmogaus gyvenime atlieka svarbų vaidmenį. Jau ankstyvoje vaikystėje vaikams patinka paliesti, paimti, išbandyti, stebėti juos supančią aplinką, žaislus ir kitus daiktus. Tyrinėjimas – tai procesas, kai atidžiai žiūrint, klausant, uodžiant, liečiant, klausinėjant, ieškant informacijos įvairiuose šaltiniuose sužinoma apie gyvosios ir negyvosios gamtos objektus bei reiškinius, žmogaus sukurtus daiktus, žmonių gyvenimą. Tyrinėjimas apima ir bandymus (eksperimentus), kai keičiame aplinkos sąlygas, kai išardome ir sudedame kitaip, kai tirpiname, šildome, šaldome medžiagas, kai sodiname augalus ir stebime, kaip jų augimą veikia šviesa, laistymas ir pan.
Mūsų darželio vaikams „Jaunasis mokslininkas“ surengė neišdildomų įspūdžių kupiną edukaciją. Grupėse buvo įrengta mokslinė laboratorija, kur buvo atliekami bandymai ir eksperimentai. Vaikai sužinojo kaip grupės sąlygomis pasigaminti kvepiančią vonios druską, kuri yra kur kas vertingesnė, negu pirkta kosmetikos parduotuvėse. Antroje veiklos dalyje vaikai mokėsi gaminti ir tirpinti spalvotus lašelius, kurti spalvas mėgintuvėlyje.
Edukacijos metu vaikai dėvėjo apsauginius akinius, chalatus, pirštines, naudojo tikrus cheminius indus, kurie po edukacijos liko kiekvienam „mokslininkui“
Tyrinėjimai ir bandymai skatina ugdytinių smalsumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, kritinį mąstymą, atradimo džiaugsmą.