Naujienos

Priešmokyklinio ugdymo sėkmė, taikant projektinį ugdymo metodą

Priešmokyklinio ugdymo paskirtis – sudaryti prielaidas vaiko individualių galių plėtotei, kiekvieno vaiko pažangai, sukuriant lygias galimybes įvairių poreikių vaikams pasirengti sėkmingai pradėti mokytis mokykloje. Įgyvendinant programą, svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas, nes taip sudaromos sąlygos vaikams ugdytis programoje numatytas kompetencijas. Ugdymo turinys programoje  suskirstytas į šešias ugdymosi sritis: kalbinį ugdymą, sveikatos ir fizinį ugdymą, meninį ugdymą, gamtamokslinį ugdymą, matematinį ugdymą, visuomeninį ugdymą. Vaikai žinias įgis integraliai – stebėdami, eksperimentuodami įvairiose aplinkose, ugdantis septynias pagrindines kompetencijas: pažinimo, skaitmeninę, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, pilietinę, kultūrinę ir komunikavimo. Priešmokykliniame ugdyme bus taikomas formuojamasis vaikų pasiekimų vertinimas, iliustruojantis vaiko pažangą pagal amžių. Tai padės geriau pažinti vaiką, atpažinti jo stiprybes ir tobulintinas sritis, numatyti reikiamą pagalbą vaiko ūgčiai. Pasiekimai bus aprašomi pagal tris pasiekimų lygius: iki pagrindinio, pagrindinį ir aukščiau pagrindinio.

Geriausias priešmokyklinio ugdymo pedagogo pagalbininkas yra rekomendacijų rinkinys „Patirčių erdvės“, kuriame pateikti praktiniai patarimai  kaip grupėje ar kitose erdvėse organizuoti įdomias, prasmingas, tikslingas, šiuolaikiškas ir į 5–6 m. vaikų iniciatyvas orientuotas veiklas, kurios padėtų vaikams augti ir bręsti kaip asmenybėms. Programoje siūloma veiklas organizuoti  projektų metodu, kuris yra itin kontekstualus: jis susijęs su santykiais, susitarimais, vaikų veiklos prasmingumu, „ugdymu kiekvienam ir visiems“. Į vaiką orientuota pedagogika skatina vaikų kūrybingumą, savarankiškumą, pasitikėjimą savimi, iniciatyvą. Siūlomi projektai padės pedagogams:

  • suprasti ir išbandyti kitokią projektinę priešmokyklinio ugdymo praktiką,
  • sustiprinti šiuolaikiškas nuostatas dėl aktyvaus vaiko dalyvavimo ugdymo procese
  • organizuoti įtraukųjį, į vaikų įvairovę ir skirtingus ugdymosi poreikius orientuotą ugdymą ir užtikrinti kiekvieno vaiko ugdymosi sėkmę ir gerovę.
  • gerinti ugdymo praktikos kokybę, taikant inovacijas

Dėl savo integralumo projektai sudaro sąlygas pedagogams orientuotis į vieną, kryptingą, susietą veiklą, leidžiančią vaikams susikaupti ir plėtoti ją tol, kol jiems įdomu.